fredag 23 mars 2012

Aningens för tajta träningskläder

Idag fick jag ett ryck och bestämde mig för att ge mig ut och jogga.
- På med skorna så drar vi ut och springer! hojtade jag åt maken och drog på mig mina aningens för tajta träningskläder.
- Du vet att jag inte bara kan bestämma mig så där fort.
- Äh kom igen, du behöver ju konditionsträning, eller hur?

Sagt och gjort, både jag och maken kom ut på årets premiärjogg och våra stora, stora söner fick vara ensamma hemma i 25 minuter medan vi svettades på grusvägen bakom huset. Killarna fick provringa min mobil två gånger innan jag kände mig säker på att de skulle klara av att höra av sig om det skulle hända något. De fick lova att inte äta något eller greja i köket medan vi var borta. Hjälp, det är helt klart dags för mig att börja träna mig på att släppa taget!

Hur som helst, både joggingturen och grabbarnas 25 obevakade minuter gick alldeles utmärkt.

Gå 5 min, lätt löpning 5 min, gå 2 min, lätt löpning 5 min, gå 5 min, backintervall 8 sek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia