torsdag 24 juni 2010

Hur många gånger ska den polletten behöva trilla ner?

Jag är mitt uppe i ett viktigt projekt som har en delleverans innan semestern. Jag pressar mig och biter ihop, ger det där "lilla extra" och får svårt att sova på nätterna eftersom tankar om jobbet snurrar i huvudet.

- Men det är ju bara ett par veckor till, sedan får jag vila, intalar jag mig.

Men det kommer aldrig något sedan för när projektets leverans är gjord så har jag redan börjat med nästa projekt som är kritiskt och viktigt och bråttom - det också.

När ska jag förstå att det är så här? Jag kan inte vara på utryckning varje timme, varje dag, varje vecka. Mitt jobb består av akuta situationer som måste lösas, projekt som ska levereras, kunder som ska tillfredsställas osv. osv.

Jag måste lära mig att ta det med jämnmod och att inte se det som exceptionella situationer som kräver specialinsatser utan att det helt enkelt är mitt jobb. Mitt helt vanliga jobb som jag kan sköta utan att dränera mig själv på energi.

Hur många gånger ska den polletten behöva trilla ner egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia