tisdag 1 juni 2010

Måste bara hitta en svulstig roman

Jag fortsätter att läsa som verklighetsflykt, avkoppling eller vad det nu är. Jag lägger alla måsten åt sidan och dyker ner i "Den indiske tolken" av Jhumpa Lahiri. Det är en samling noveller som beskriver vardagen för indier som kommit som invandrare till USA. Välskrivet, finurligt men inte så upplyftande.

Jag är så vansinnigt trött på vardagsskildringar och måste bara hitta en svulstig roman! Som utspelar sig i Japan. Det hade varit perfekt. Tips någon?

Foto: Elena Seibert

2 kommentarer:

  1. Jag kan fråga min japanska vän här i USA om hon har några tips. En triologi som jag gillar som är Asiatisk och "annorlunda" (fantasi) är Sagan om Klanen Otori av LIan Hearn. Böckerna heter, Över näktergalens golv, På kudde av gräs och Under lysande måne. Mycket krig och olycka men inte "personligt" jobbigt.... Enda fantasi jag någonsin har läst men jag gillar dem. Petra

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia