söndag 4 juli 2010

Sumobrottning

Jag skulle vilja gå ner i vikt. Jag vill det så pass mycket att jag har bokat en tid på ett gym i morgon. I klädväg hittar jag bara ett par jazzbyxor och det säger väl en hel del om hur länge sedan jag satte min fot på ett gym.

Hursomhelst, i förmiddags köpte jag mig en ny sport-bh, ett par träningsbyxor och ett par nya t-shirts och provade dem här hemma. Jag kände mig rätt nöjd med mig själv bara av att ha på mig träningskläderna. Precis då kom en av storebrors kompisar förbi och ville leka och Storebror förklarade stolt att hans mamma minsann hade köpt nya träningskläder.

- Ja, jag ska gå till gymmet och träna, sa jag malligt.
- Vill du bli stark? frågade kompisen.
- Ja, precis.
- Det är bra att vara tjock om man ska vinna i sumobrottning, sa kompisen allvarligt.
- Eh, ja just det...

Har de sumobrottning på gymmet månntro?

1 kommentar:

  1. Haha, ärlighet så det förslår. Vi kanske kan brottas ihop?

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia