lördag 28 augusti 2010

Han var så braaaaaaaaa!!!!!!

Det är svårt att förneka att hösten är här. I morse fick vi elda i kaminen för att få igång lite värme i huset (att sätta igång elementen i augusti tänker jag bara inte gå med på).

Det är alltså lördag förmiddag och maken spelar golf medan jag och barnen lyssnar på musik. Jag är så glad att vi kom iväg på några konserter i somras, jag älskar musik och för barnen har det varit en ny upplevelse att få se artisterna live.

Först ut var Winnerbäck. En gammal studiekompis hade vägarna förbi och hon lurade med mig till Trädgår'n trots att jag var ytterst skeptisk. Winnerbäck spelar inte alls min typ av musik men jag blev glatt överraskad och vi hade en underbar sommarkväll på Trädgår'n. Ni vet, sitta på en filt, titta på folk, lyssna på musik. Helt enkelt svensk sommar när den är som bäst.

Winnerbäck på Trädgår'n

Nästa tillfälle var allsång i Storebro och även det var en underbar sommarkväll. Det bästa av allt var att i denna lilla håla i skogen (förlåt) så uppträdde Darin av alla människor. Han var så braaaaaaaaa!!!!!! Storebror stod längst fram vid scenen och följde med kamerakillen vart han än gick, bara några decimeter från artisterna. Kicki Danielsson försökte få honom att sjunga i micken under en av allsångerna men då blev han förskräckt och tog några steg tillbaka. :-D

Till sist var det så dags för Salem Al Fakir som spelade på torget i Borås. Han levde inte riktigt upp till förväntningarna men var otroligt charmig när han kom av sig. Det var nog inte så dumt i alla fall.

Salem Al Fakir på torget i Borås

Vad ska vi sikta på nu då? Storebror vill se Sean Banan men jag är inte helt övertygad...

2 kommentarer:

  1. Åh Winnerbäck! Jag var liksom påväg ett flertal gånger i fantasin men tuttbebisen ville ju ha sin tutte och jag tyckte inte riktigt det var värt besväret. Får se om det kan bli nåt i höst...

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt proffsigt. (Jag erkänner.)

    Men du, du kan ju skaffa såna där hörselskydd till lillskruttan så kan hon hänga med. :-) Ta chansen när du får den, det är värt det.

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia