onsdag 22 februari 2012

Kan man anmäla Ortopeden till Wipeout?

För ett drygt år sedan bröt jag fotleden med allt vad det innebär. På det följde ett försäkringsärende och innan det kan läggas till handlingarna ska det utredas huruvida jag har fått bestående men efter skadan.

Jag har nu fått en kallelse till Ortopeden för undersökning och bedömning av läkare. Jag skulle tro att det är försäkringsbolaget som har initierat detta. Dessvärre passar inte tiden mig så jag ringde det nummer som stod på kallelsen efter meningen "om du behöver ändra tiden, var vänlig kontakta oss på...". När jag ringde det angivna telefonnumret på den utsatta telefontiden meddelade en röst att det var så många i kö att de inte kunde ta emot fler och att jag uppmanades att ringa lite senare.

Otaliga försök senare kom jag fram till en stressad sköterska som sa:
- Är det en intygstid så får du prata med Karin. Läkarna gör det där på sin fritid så det har inte vi med att göra.

Efter mycket suckande och pustande fick jag numret till denna Karin och ringde henne.
- Jag kan inte ge dig en ny tid, det är bara läkaren som kan göra det. Är du säker på att du inte kan komma den tiden?

Det slutade med att hon lovade att prata med läkaren och att de skickar ut ett nytt brev med en ny tid. Låt oss hoppas att tiden passar nästa gång, annars tror jag att jag anmäler dem till Wipeout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia