måndag 18 oktober 2010

Bruten fotled

Ja herregud, var ska jag börja? När jag röjde sly i slänten nedanför huset och fick för mig att göra ett hopp ut i luften? Eller när jag satt på en sten och höll mig i en björk i väntan på att någon skulle komma på att jag saknades? Eller när Storebror kom ut och var en riktig hjälte och ringde på hjälp och kom och satte sig bredvid mig? Eller när 6 brandmän och två sjukvårdare försökte baxa mig uppför det steniga stupet? Eller när de knockade mig med morfin och lustgas för att rätta till foten och gipsa? Eller när jag låg hela natten i en korridor och väntade på besked medan Harry 93 år låg och ropade på mamma på ena sidan och en fyllebult låg och svor och skrek på andra sidan? Eller när jag fick dela rum med en rumänsk kvinna som varit med om en trafikolycka och fått sitt knä krossat och väntat på operation sedan i torsdags?

Ja, ja, eländes elände. Nu är jag hemskickad i väntan på operation (de hinner inte med) och kan inget göra annat än att knapra i mig smärtstillande och hålla foten högt och stilla. Hallå Sverigens sjukvård! Vad väntar ni på? Se till att få den här fotleden opererad nu!!

6 kommentarer:

  1. Men herregud. AJ! Och det är ju helt otroligt att sådana akuta problem inte hinns med. Håller tummarna för att du kommer in på operation snabbt som tusan. En stor stor STOR kram till dig!!!

    SvaraRadera
  2. Men herregud!!! Tala om otur men jag hoppas att turen kommer till dig så du får opereras snarast! Lycka till...

    SvaraRadera
  3. Ajajaj, det där lät inget bra!

    Vadå hem å vänta!

    Påminner mig om min kompis barn som blev biten av hunden. Hela kinden hängde i en slamsa och hon fick vänta länge på att bli sydd eftersom hon inte var prioriterad, 1 år gammal. Hjälp vad fan bor vi i för land!

    Jag hoppas du får de där fixat snart!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, den där sekatören skulle ju bringa GLÄDJE och MOTIVATION. Inte mer besvär! Tänker på dig, hoppas du får en tid - SNART. kram petra

    SvaraRadera
  5. Tack för era kommentarer tjejer! Det värmer.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Men hjälp!
    Vilken tur att det inte gick värre som du skrev i inlägget ovanför. Tänk om det varit huvudet som nockats mot en sten. Vilken tur i oturen att det var ditt ben!
    Hoppas att det läker ihop snabbt så att du snart har två ben att stödja på igen.

    Massor av varma krya på dig kramar från mig!

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia