fredag 19 mars 2010

Somnar med jeansen på

Lillebror vägrar att ha på sig några andra byxor än blåa jeans. Det första han gör när han vaknar är att fråga - Var är mina jeans? Jag har provat med bruna och blå manchesterjeans men det duger inte. Nej, blåa jeans ska det vara.

Jeansen ska även vara på när han går och lägger sig och varken jag eller maken har varit särskilt framgångsrika när det gäller att argumentera för pyjamasbyxor. Hur som helst så har vi "täcket" till vår hjälp. Lillebror har nämligen upptäckt att även om han somnar med jeansen på så vaknar han alltid med pyjamasbyxor på sig och den här magin tillskriver han alltså sitt täcke.

-Mamma, jag behöver inte ta av mig jeansen för det gör täcket när jag sover.

Inte bara gullig när han sover

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia