söndag 3 oktober 2010

Högmod går före fall

Vem tror jag att jag är? En sån där pigg människa som jobbar, tränar, fixar homeparties, träffar mina väninnor över ett glas vin efter jobbet, skjutsar barn till simskolor och handbollsträningar samtidigt som jag sveper fram vacker som en dag, smärt och smidig med ett ständigt leende på läpparna.

Nej just det. Det är inte jag.

Jag är en person som behöver lugnt och ro emellanåt, att bara få sitta och glo en stund, att få klippa grenar med min nya sekatör, att gå osminkad hela helgen, kunna andas frisk luft och lyssna på tystnaden.

- Snälla hjärna, kan du vara tyst en stund? Jag är så trött på att höra dig tänka samma tankar om och om igen. De är ju inte ens särskilt intressanta eller intelligenta så varför envisas med att upprepa dem ständigt och jämt? Du kan väl bara vara tyst en liten stund? Bara en liten, liten stund.

2 kommentarer:

  1. Hej! Nä precis som du skriver behöver man avkoppling rätt ofta. Själv behöver jag det dubbel-ofta! Att rensa hjärnan är viktigt, själv stickar jag. Då tänker jag inte en enda tanke!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. En envis liten hjärna den där..... Hoppas att du kunnat ta det lungt i helgen och klippt med din sekatör! Kanske mer klippning till helgen?!

    sköt om dig, kramar till hela familjen, petra

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia