fredag 22 oktober 2010

En platta och lite skruv

Jag har glada nyheter. Min fot sitter numera ihop med mitt ben med hjälp av en 12 cm lång platta och lite skruv. Skönt är det inte men det är förstås fint att operationen är överstökad.

Mitt största bekymmer just nu är hur jag ska få ihop tillräckligt med mod för att köra in en nål i magen på mig själv. Den barska sjuksyrran Göran hetsade mig till att klara av det igår och nu skulle jag verkligen behöva hans stöd (jag menar hot).

- Du har ju bett om det själv, påpekade han med ett sadistiskt leende på sina läppar.

- Ja, OK då, jag gör det väl då. Men bara för att slippa få en blodpropp, inte för att du säger det.


Klexane används för att förebygga blodproppar

4 kommentarer:

  1. skönt att operationen gick bra. nu börjar rehaben! ladda upp med ett gäng böcker. har du läst hanne vibecke holst triologi Kronprinsessan, Kungamordet, Drottningoffret?! tanker på dig. kram petra

    SvaraRadera
  2. Ja, nu börjar rehaben.

    Jag ska definitivt leta reda på Vibecke Holst. Tack för tipset.

    Det blir nog även tillfälle att läsa den andra och tredje boken i serien "Sagan om klanen Otori".

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Huffa detdär var mer information än jag behövde :)

    Heja Fia friskt humör!

    SvaraRadera
  4. Knaada: Ja, äckligt är vad det är! Nu är jag inne på spruta nummer 6 och jag får fortfarande svettningar när det är dags att leka fakir.

    Min kloka yogainstruktör tyckte att jag skulle ställa mig frågan "Vad ska jag lära mig av det här?" och det skulle möjligtvis vara att bli av med min stickrädsla. Det går sådär.

    Men herregud, jag har ju 15 försök kvar...

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia