måndag 1 november 2010

Du skulle kunna bli diktator

Min snälla, söta, fina syster har varit här i helgen. Hon har åkt med lillebror på handbollsskola och simskola, pimpat en halloweenpumpa, plockat och städat, ordnat en skattjakt, underhållit mig med skvaller om vad som hänt utanför den här lilla bubblan, skyfflat grus, dansat, lagat supersmaskig middag och varit allmänt underbar.

Som tack fick hon dras med en snäsig storasyster som delade ut order från soffan. Förlåt mig, jag HATAR att inte få vara med, att inte kunna delta, att gå miste om det roliga ("Du skulle kunna bli diktator" "Hoppas att hon blir frisk snart så att ni slipper soff-Hitler").

Det blev i alla fall några lugna stunder för resten av familjen medan jag plöjde igenom deckare nummer två.

"Pepparkakshuset" av Carin Gerhardsen

Rätt så bra den också men jag tror nog att "Askungar" var snäppet bättre. Hur som helst så kände jag mig nöjd på deckare efter den och gav mig i kast med en ryslig och samtidigt vacker roman om Vél d'Hiv-razzian i Paris 1942, då den franska polisen arresterade över 12 000 judar som de sedan skickade vidare till Auschwitz. Läs den!

"Sarahs nyckel" av Tatiana de Rosnay

1 kommentar:

  1. Hej!
    Åh, tack snälla. Det var en vacker dag på så många sätt.
    Så fint du fått det här på bloggen!
    Kram till dig

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia