torsdag 25 november 2010

Många långsamma hälsningar

Jag har väl aldrig varit så trevlig mot någon annan människa som när jag blev uppringd av min handläggare på Försäkringskassan i morse. Mitt öde vilar i hennes händer. Kors i taket, efter sex veckors sjukskrivning börjar det närma sig, de ska SNART handlägga mitt ärende. Hej vad det går undan.

Först ska de alltså ta ställning till om jag har rätt till sjukpenning och sedan ska de bedöma om jag kan få sjukresor till och från arbetet. Men då måste jag först ringa runt till olika taxibolag och skicka in ett beslutsunderlag i form av prisuppgifter. Jag måste såklart använda rätt blankett och sedan är det bara att hoppas på min handläggares goda vilja.

Jag har tyvärr inget som helst förtroende för den myndigheten och räknar inte med ett korvöre i sjukpenning. Dessutom tror jag att jag kommer att bli bra i benet långt innan de ens hinner handlägga ärendet. I fortsättningen blir det till att följa Anne Wibbles råd och ha en årslön på banken...

Många långsamma hälsningar,
Häxan Surtant


Bild lånad av svt.se Foto: Carl-Johan Söder

4 kommentarer:

  1. Varför tror du inte att du ska få sjukpenning? Ett benbrott - kan det bli mer konkret än så?

    SvaraRadera
  2. Konkret ja, tack och lov för det. Det borde verkligen inte vara några konstigheter men jag tror det inte förrän jag ser det. Jag lider tyvärr av Försäkringskasseskepsis och Myndighetsförtroendebrist av den allvarligare sorten. Jag skyller på dåliga, tidigare erfarenheter.

    SvaraRadera
  3. Så länge den årslönen består av ingenting så är det ju inte ett problem :)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha! Lätt som en plätt.

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia