torsdag 31 december 2009

Låt framgångssagan börja

För mig så har 2009 varit det mest dramatiska året i mitt liv. För ett år sedan var jag så sjuk att jag inte tog mig hemifrån annat än för att träffa min läkare, huvudvärksattackerna avlöste varandra och framtiden var fullständigt oviss. Skulle jag någonsin bli frisk?

Så här ett år senare så känns det helt obegripligt att vi (sjukdom drabbar ju även människorna runt omkring) har gått igenom det här och dessutom blivit stärkta av erfarenheten.

Jag känner mig mer harmonisk, lycklig och stark nu än jag någonsin har gjort, trots att jag fortfarande är väldigt begränsad av min huvudvärk.

Hur som helst, nog med återblickar, nu är det nytt år som gäller! Mitt nyårslöfte inför 2010 är att lära mig "stänga av hjärnan". För att lära mig det ska jag prioritera yoga och meditation och jag har räknat ut att detta kommer att få trevliga bieffekter såsom att jag kommer att ha kraft till att motionera mera och äta mindre, vilket i sin tur kommer att leda till att jag kommer sova bättre, gå ner i vikt och kunna dra ner på värktabletterna.

Men det slutar inte där, ni kan ju föreställa er vilken välmående och fantastisk människa jag kommer att vara och då kommer jag förstås att bli en bättre fru (om det nu är möjligt) och framförallt en mer närvarande mamma, vilket min små killar kommer att vinna på.

Låt framgångssagan börja.

1 kommentar:

  1. Det där löftet kan jag skriva under på direkt. Att stänga av hjärnan alltså. Jag är SÅ trött i mitt huvud, bara tanken på att söka jobb gör mig astrött. Behöver också meditera o ägna mig mer åt yoga, d v s rätt sorts träning för mig. Har aldrig varit aerobicstypen direkt. Har två olika yogaprogram med Blossom T här hemma. Kanske jag skulle plocka fram dem igen när min förkylning behagat släppa taget om mig (avprogrammering av näsdroppar idag, inte kul). Gott nytt år på dig också Fia. Härligt att du ser ljusningen!!! :-) Kram!

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia