onsdag 9 december 2009

Ligger där och skaver

Känslor. Avsked. Jobbiga saker som det är lättast att förtränga och stoppa undan någonstans långt nere i själen.

Det luriga är att de inte försvinner, utan ligger där och skaver tills man har samlat på sig tillräckligt mycket och då kommer de ut på ett eller annat sätt. Genom huvudvärk till exempel.

Nej, det bästa är nog att få ur sig känslorna när de kommer istället för att gå och samla på hög.

Så idag grät jag en skvätt över att jag måste säga farväl till min helt underbara terapeut. Jag får fortsätta utvecklas utan honom och han kan ägna sig åt att hjälpa andra som bättre behöver hans stöd. Lyckostar.

(Egentligen stortjöt jag men det skulle jag aldrig erkänna.)

2 kommentarer:

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia