måndag 28 december 2009

En minst sagt hemsk bilresa

Idag höll jag på att bli fullständigt galen när jag och barnen skulle åka bil hem från Göteborg. Hela dagen hade vi haft det trevligt men jag antar att krafterna tagit slut hos oss allihop för det blev en minst sagt hemsk bilresa.

När vi skulle åka sprang Storebror iväg och gömde sig och jag hade inget tålamod så jag hoppade in i bilen och började köra några meter innan han behagade att dyka upp (värdelöst att låtsas åka iväg så där men jag orkade bara inte gå där och skrika).

Sedan vägrade båda två att ta på sig bältena och jag försökte förklara för Lillebror att man måste ha bälte för "annars kommer polisen och säger aja baja till dig".
- Då dödar jag polisen, svarar den lille skitungen.

När de väl fått på sig bältena så började de direkt att kivas, skrika och bråka så jag höll på att bli vansinnig. Jag körde in på en parkering och vrålade åt dem att de skulle lugna ner sig, annars skulle de minsann få gå hem. (Helt förkastligt. Jag vet att man aldrig ska komma med tomma hot. Fel av mig.)

De lugnade ner sig i ungefär tio sekunder sedan var de igång igen. Den här gången blev jag nog galen på riktigt och skrek åt dem att nu hade jag fått nog (inte särskilt smart att själv skrika som en galning när man vill att barnen ska sluta med just det). Jag körde in på en ny parkering, tvärnitade och gick ut och lugnade ner mig en aning. Sedan flyttade jag fram Storebror till framsätet och då fattade i alla fall han att det var dags att lugna ner sig. Vi körde vidare.

- Mamma? Önskar du att du bara hade ett barn? frågar han lite försiktigt.
- Nej, röt jag tillbaka, men jag önskar att de två jag har kunde sluta bråka och bete sig som folk! (värdelös, värdelös, värdelös mamma)

Sedan fick vi stå ut med Lillebrors gråt och gnäll och konstanta försök att ta sig ur bältet men en dryg halvtimme senare så var vi hemma. Tack och lov kunde maken ta över därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia