tisdag 9 februari 2010

Hit med det bara

Det började med att Lillebror fick hög feber som inte riktigt gav med sig. Efter en vecka så gick vi till barnmottagningen och fick antibiotika mot en infektion i luftvägarna.

Efter två veckor hemma gjorde vi oss redo att gå till jobb och dagis men natten till måndagen började jag och lillebror kräkas. Efter de obligatoriska 48 timmarna tänkte vi göra ett nytt försök att gå till dagis men då var det storebrors tur. Där rök den tredje veckan.

Nu är vi alltså inne på fjärde veckan och nu är det storebror som inte riktigt är frisk. Han är hängig, har ingen matlust och rätt hostig så idag tog jag med honom till vårdcentralen och det visar sig att han har halsfluss och behöver antibiotika.

Kan det nu få vara bra eller är det något annat vi ska klara av i sjukväg också? I så fall, hit med det bara.

4 kommentarer:

  1. Nääääeh, nu räcker det verkligen för er del. Jag minns förra våren då prinsen hade x antal öroninflammationer, var nästan döv ett tag och dessutom fick halsfluss fyra gånger. Jag håller tummar och tår för att denna vår blir bättre. Just nu är jag förkyld o i princip röstlös, men prinsen har *peppar peppar* klarat sig bra hittills. Kramar om er o önskar er många friska veckor framöver.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu får det väl ändå vara nog! Jag kom att tänka på mitt gamla inlägg på min gamla blogg angående Tillit.

    http://hortonochjag.blogspot.com/2009/04/tillit.html

    Jag försöker och försöker och försöker tänka på att det här inte är för alltid. Det kommer att bli bättre. Eller hur?...

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia