måndag 24 maj 2010

Kulturellt understimulerad

Istället för att berätta om vilken fruktansvärt rutten dag jag har haft med ögoninflammation, en liten kille med infekterat sår på hakan, jobbdator och telefon kvar på jobbet, en bil som inte startade, startkablar, evig väntan på barnläkaren, en treåring som bara la sig på marken eller sprang ut i trafiken, tvåtusen sjuhundra pensionärer i kö på apoteket, bajs och ett låst hus utan nyckel, så berättar jag istället om en lördag för några veckor sedan då det var FÄST i byn.

Trots ösregn och fyra plusgrader cyklade vi ner till torget för att se dragplåstret Mojje som skulle stå för underhållningen. Vi var lite sena så han hade redan börjat sjunga och det var fullt av föräldrar och barn som hoppade och sjöng med. Jag och min man tog varsin unge på axlarna och banade oss fram i havet av regnkläddsprydda människor.

Mojje var så himla gullig och spelade på gitarren och sjöng med sin klara röst för den tappra skaran som tagit sig dit trots det usla vädret och jag tyckte att det var så fint alltihop att jag började stortjuta till "var ligger landet där man böjer bananerna". Snacka om att vara totalt kulturellt understimulerad. (Det var för övrigt samma dag som syrran och Happy och andra lyckligt lottade njöt av Salem al Fakir på Berns. Fnys!)


Jag har inte lyckats förstå hur jag ska få med hela bilden, så klicka på videon om du vill se filmen i normalt skick.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig, du kulturellt understimulerade! ;)

    Den där ruttna dagen gick ju inte av för hackor. Kan man verkligen få plats med så mycket oönskat en och samma dag?

    Då är det ju för väl att Mojje i ditt minne kan pigga upp tillvaron. Ann och Elliot tittade också ner på Fästen med clowner och annat på programmet. Jag stannade hemma med lilleman den där dagen, som mycket väl kunde varit en höstdag.

    När det gäller videosnutten, så kan du gå in i HTML-koden och ändra bredden till ex.vis 400 så får hela filmen plats. Din inläggsbredd är nämligen 400 pixlar bred. Detta kan man välja redan när man lägger upp Youtube-klippet. Jag kan berätta mer vid tillfälle . . .

    Hälsa familjen från oss! / Peter

    SvaraRadera
  2. Hej Peter och tusen tack för tipset! Det var ju lätt ordnat. :-)

    Vilka fantastiska bilder från ert hus som kommit med i Jeanne d'Arc Living-magasinet. Det är ju helt otroligt. Jag önskar jag vi hade bara en smula av er talang och smak.

    Ha det så bra och hälsa familjen.

    Kram från Fia

    SvaraRadera

Kommentera jättegärna!

Välj bara Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Sedan fyller du i ditt namn innan du skickar kommentaren.

Kram Fia